GVA (Graph Verificaton API) features wishes

List of wished features for the GVA (Graph Verificaton API) RFC:

• API versioning
  • Current, (previous? next?) UD value
  • Access mempool/sandbox documents: transactions, certifications, identities, membership, and revocation
  • Account balance
  • List of GVA endpoint of nodes with the latest version and on the consensus blockchain (real p2p clients).
  • Handle sources for a transaction : by telling only the issuers, the amount and the recipients, create the transaction object (handling the sources multiple conditions and the refound).
  • Account operation history with offset and limit (paginate) and within a time range.
  • All request returning lists must have a limit (offset, limit) to avoid ddos.
3 J'aimes

La RFC est ici : https://git.duniter.org/nodes/common/doc/blob/graphql_api_rfc/rfc/0003%20RFC%20GraphQL%20API%20for%20Duniter%20Clients.md

Il faudra la mettre a jours en fonction des besoins qui auront été exposés ici.

En effet cela nous aiderait beaucoup que les développeurs des clients et autres logiciels tiers nous expriment leur besoin, on (nottament @ji_emme, @jsprenger et moi) vas essayer de faire au mieux mais on ne peut pas connaître les besoins aussi bien que vous :slight_smile:

1 J'aime

Je préfère lister ça dans un wiki.
Flemme de faire des git commit pour ça.
Ça viendra une fois que ce wiki se sera étoffé.

1 J'aime

T’inquiète je n’ai pas dit que tu devais le faire, je comptais de toute façon proposer des maj de la RFC régulièrement, je pourrais inclure ce qui est validé ici dans la foulée :slight_smile: