New releases of G1nkgo

I’ve just published 2.0.3 version of G1nkgo in Google Play and here:

Yes, I skipped a version, but I left it half-baked yesterday. This latest version removes all v1 code, fixes small bugs, some aesthetic improvements, adds support for old Android models, and the GNU/Linux and Debian packages now build properly.

Technical details here.

4 Likes

I’ve just published 2.0.4 version of G1nkgo in Google Play and here:

It includes: Improvements to v2 node management, discovery and error handling. Plus some minor enhancements. Technical details here.

2 Likes

G1nkgo - new beta available on Google Play

A new beta version of G1nkgo is available for testers enrolled in the Google Play beta program.

Stable improvements:

• Bug fixes
  • Better node discovery
  • Improved network selector - useful for switching between networks and for testing

Experimental features (use with caution):

• Real-time node list
  • NFC payments between Android devices - when NFC is enabled and the hardware feels cooperative

To join the beta: open G1nkgo on Google Play and look for the beta tester option.

Feedback welcome.

1 Like

:heart_eyes:
Extra ! Can you explain the format used between NFC device ? Thks !

1 Like

june:// :sweat_smile:

1 Like
FR

Pour vous donner un peu de contexte : j’ai commencé à m’essayer à la technologie NFC en juillet 2023 (version 0.2.3 de G1nkgo) et cela m’a toujours frustré. Pourquoi tout le monde utilise son téléphone ou sa montre pour payer, et pas nous ? Mais avec tous les problèmes de la version 1, je n’ai jamais pu m’y consacrer sérieusementje. Pour publier sur Google Play pour la première fois il y a quelques semaines sans prendre de risque, j’ai dû supprimer les autorisations NFC et commenter le code, ce qui m’a encore plus énervé. J’ai donc décidé d’aller de l’avant et de ne pas abandonner l’idée que le terminal G1nkgo se comporte comme un terminal et la partie carte comme une carte. Il reste encore du travail, mais bon… essayons cette idée.

Traduit avec DeepL.com (version gratuite)

ES

Por dar un poco de historia: Empecé a experimentar con NFC en julio de 2023 (0.2.3 de G1nkgo) y era algo que me frustraba siempre. ¿PQ todo el mundo usa el móvil o un reloj para pagos, y nosotros, no…? Pero con tantos problemas de v1 nunca le pude dar mucha atención. Para publicar en Google Play por primera vez hace unas semanas sin arriesgar tuve que quitar los permisos de NFC y comentar código y me tocó más la moral. Así que he optado por una salida hacia adelante y no abandonar la idea de que el terminal de G1nkgo se comporte como un terminal y la parte de la tarjeta como una tarjeta. Todavía queda trabajo pero bueno… experimentemos con la idea.

4 Likes