Polkadot Hackathon

Polkadot hackathon in Europe starting tomorrow january 25. There are various workshops (blockchain, dApps, subsquid, front…), I leave it here in case someone is interested:

2 Likes

ohohoh je suis chaud patate !

J’ai bien envie qu’on monte une équipe FR pour Duniter et son écosystème là on va foutre le feu !!

on va les calmer les ricain.


edit

putain c’est trop tard pour s’inscrire (j’ai essayé) ça commence demain…

Oui, il y a un problème avec le bot @tuxmain qui nous avertit des évènements de développeurs toujours trop tard. Il a déjà planté sur le FOSDEM… Quelqu’un peut-il le reprogrammer ou bien c’est du ChatGPT ? :sweat_smile:

1 Like

Cette année j’essaierai de prévenir dès les premières annonces :face_in_clouds:

Surtout que je reçois les newsletters des FSF et FSFE… mais ils spamment donc je lis de moins en moins. (et puis la FSF est toujours nulle en comm)

Conclusion : ne pas harceler les gens avec des newsletters inutiles si on veut que les newsletters utiles soient lues.

3 Likes

Hey truc,

The Polkadot Global Series is back - bigger and better than ever, in Europe.

This three-week program continues on from the huge success of October 2021’s Polkadot APAC Hackathon and June 2022’s Polkadot North America Hackathon, bringing together a diverse community of like-minded blockchain developers ready to build and collaborate.

Although the event is focused on Europe, it is open to everyone, everywhere. This is the perfect opportunity to network with a global community of developers, make lasting connections in person, and get the chance to win from a massive prize pool of USD $220.000+ and bounties up to USD $75.000!

There are five tracks (Interfaces & Experiences, ink! Smart Contracts, Web3 & Tooling, DeFi, NFTs) to choose from, and you can participate in workshops & get help from mentors to guide you through. You can even receive direct support during office hours - just remember to check out the schedule after registering! Winners will get priority access to the admission & recruiting process for the Polkadot Blockchain Academy.

Hackers will also have a chance to get together in Paris on March 22nd for dotSocial: Paris!

image1-1

dotSocial: Paris is a community-driven event organised in conjunction with Paris Blockchain Week that will be happening on March 22nd, 2023. The event will kick-off with finalists’ pitches from the most recent Polkadot Global Series EU hackathon, showcasing promising early-stage projects across all 5 challenge tracks.

That’s not all! Get the night started with networking dinner & drinks - a perfect chance for everyone to get to know each other. Who knows, you might form valuable partnerships or meet potential teammates to work with on your next Polkadot project.

What to expect:

  • Receive an exclusive dotSocial: Paris NFT!
  • Network with existing developers in Polkadot’s community
  • Experience the Pitch day of a hackathon
  • Mingle with the Ecosystem teams’ representatives & gain insights

Join us in Paris

See you there!

Best,

Urban

There is to 2024 Polkadot Decoded event : Polkadot Decoded 2024 Call for Speakers now open

It would be nice to talk about Duniter v2 there. But I do not want to go there myself ><

1 Like

TL;DR
C’est à Bruxelles les 11 et 12 Juillets 2024.
Les propositions de talks sont ouvertes jusqu’au 25 Avril.

Il y a 6 formats de talks possibles :

  • Polkadot In Action : Présenter des cas d’utilisation concrets de Polkadot et montrer comment la technologie apporte du succès et de l’adoption à l’écosystème.

  • Polkadot & the Movement for a Better Web : Talks de haut niveau sur les grands problèmes que Polkadot résout et comment il peut aider à construire un meilleur web.

  • Polkadot Deep Dive : Talk technique ou workshop détaillé sur la technologie de Polkadot et/ou un projet de l’écosystème.

  • Unleashing the true potential of Web3 : Montrer comment Polkadot ouvre la voie au futur multi-chaînes avec la technologie la plus viable pour le Web3.

  • Polkadot Ecosystem Showcase : Présenter votre propre projet à la communauté dans un court talk non-technique.

  • Lightning Pitch : Pitcher votre projet à de potentiels investisseurs dans une courte présentation.


@HugoTrentesaux même si Axiom-Team te paie le billet aller-retour 1ère classe ?

J’ai la tête à autre chose en ce moment et je suis pas bon pour préparer des confs. J’ai envie de mettre en prod Duniter v2 d’abord et ensuite j’irai faire le tour du monde pour en parler s’il le faut. J’ai peur qu’occuper ma tête à ce genre de trucs fasse baisser la qualité de ce que je fais pour le projet et la communauté en attendant.

5 Likes

@bgallois, est-ce une expérience qui t’intéresserait ? Axiom te défrayerait le trajet, bien sûr.
@cgeek ?
@tuxmain ?
Quelqu’un d’autre ?

Non merci je n’aime pas faire de confs :slight_smile:

2 Likes

Ça je pourrais éventuellement, mais j’aurais du mal à l’articuler avec polkadot.

En Anglais ?

Be Non

1 Like